Az aktív napközi lemondása az ütemezett napközi előtti napon, 17 óráig lehetséges. Ez utáni lemondás esetén a napközi teljesítettnek minősül. Ezen a ponton kérjük szépen megértésüket, hiszen a kollégák ebből a munkából élnek, be vannak táblázva és egy ilyen lemondás sajnos kieséssel jár. Magától értetődik, hogy vis major, egyéb, előre nem látott események miatti, ezen határidő után történő lemondások esetében rugalmasak és elnézőek vagyunk. A fizetési az aktív napközis kollégának közvetlen, készpénzben vagy bankkártyával történik, hetente vagy havonta előre. Vállalati számlaigény esetén kérjük, lépjen kapcsolatba velünk cégünk központi elérhetőségén. A honlapunkon feltüntetett aktív napközis díjak alapárak, amelyek – egyes kivételtől eltekintve – a Hungária-Róbert Károly-Könyves Kálmán krt. által lerajzolt kör (ideértve annak budai „folytatását”) belüli területre vonatkoznak. Ezen kívül eső területekre jellemzően mintegy 100 Ft / km távolsági, illetve „utazás” felárat számolhatunk fel alkalmanként. Természetesen, hiszen nekik is szükség van a megszokott mozgásra, szagokra, ingerekre. Természetesen más kutyákkal való találkozás a közterületen minden esetben fokozott figyelmet igényel a kollégától, és – magától érthető módon – ez a közös szaglászásnál, üdvözlésnél meg is áll, így egyéb „veszélyt” nem jelenthet egy ivaros kannal való találkozás sem. Extrém ritka jelenség, hiszen az esetek 99,9%-ában a megszokott sétáltató kolléga viszi a megszokott csapatot a megszokott útvonalon. Nagyon ritka, hogy bármilyen baleset történik, ez mindeddig csak összetűzés lehetett másik kutyákkal, amit azonban a kollégák rend szerint nagyon jól és magabiztosan kezelnek. A program már önmagában, normál esetekben is kihívásokkal járhat, hiszen közterületen történik, ahol bárki, bármi szembe jöhet. Más kutyákra agresszív vendéget ugyan fogadhatunk (gondos előzetes felmérés tárgya), de emberekre agresszív kutyákat sajnos nem áll módunkban fogadni aktív napközis programra. A legtöbb esetben – a szolgáltatás természetéből fakadóan – a gazdi nincs otthon, amikor a kolléga megérkezik és felveszi a kutyust. Az ügyfelek ilyen esetben kulcsot biztosítanak számunkra. A kulcsokat biztonságosan tároljuk, ahhoz a szolgáltatást nyújtó kollégán kívül más nem fér hozzá. A kulcs átadásához természetesen teljes körű dokumentációval rendelkezünk, illetve a Megrendelőlapon rögzítjük a bejutási instrukciókat (riasztó, biztonsági zárak, esetlegesen egyéb teendők). Minden esetben egy adott kolléga van egy bizonyos kutyával. Előfordulhat ugyanakkor olyan ütemezés, rendszerességi igény is, hogy egy kutyát két kolléga felváltva veszi fel – nagyon ritkán, de előfordulhat. Ilyen esetben a gazdi mindkét kollégát már a megbízás legelején megismeri, a szolgáltatás menetében eltérést, különbséget nem észlel. Az aktív napközi munkatársak többéves kutyás tapasztalattal rendelkező, kutyákat szerető, saját kutyát évek óta tartó, lelkes állatrajongó kollégák. Legtöbbjük rendszeres résztvevője továbbképzéseknek, kutyás programoknak, korábban menhelyeken is sokan segítettek, önkénteskedtek. Legtöbbjük kutyás sportot űznek, így pl. Canicross, Dogtrailing, vagy egyéb, kutyás kirándulások szervezői, résztvevői, versenyek résztvevői, előadások és szemináriumok szervezői. Az aktív napközi előtt, alatt, után egyaránt rendelkezésére áll kollégánk közvetlen elérhetősége. Mind emellett céges központi telefonszámunkon (06-1-246-23-06) is fogadjuk megkeresését. Kollégánként 8-10 kutyus az a létszám, ami szállítás szempontból vállalható és a program alatt is, külterületen, szabadon mozogva, biztonsággal kezelhető. Legfeljebb az első 1-2 alkalommal vannak pórázon az új vendégek, hogy a behívhatóságot ezúton is ellenőrizni tudjuk. Ezt követően az aktív napközi résztvevői mind szabadon szaladnak, nincsenek pórázon tartva. Ebből adódóan is csak behívható kutyusokat áll módunkban aktív napközi programban részesíteni. Igen, az aktív napközi szabad területen zajlik, minden évszakban. Ennek megfelelően téli időszakban – esetenként és igény szerint – a kutyák öltözékéről gondoskodni kell. A legforróbb nyári napokon több a pihenő, árnyékos elfoglaltság. Az aktív napközi időhossza az utolsó felvétel és az első hazaszállítás közötti szabad idő, azaz kb. 6 órás időhossz – ennél rövidebb igényt nehezen tudunk teljesíteni, mert a kollégák a falkával közösen mozognak, senkit nem hagynak hátra, együtt játszanak, bandáznak, tanulnak. Ennek ellenére természetesen minden esetben alkalmazkodunk a csapat egyes lassabb és gyorsabb tagjaihoz és megfelelő időközönként tartunk pihenőt, hogy mindenki a saját ütemében tudjon haladni. A szükséges oltások kérdésköréből adódóan a minimális korhatár kb. 4 hónapos kor – ekkorra már, feltéve, hogy a kutyus időben megkapta valamennyi szükséges oltását – nincs egészségügyi kockázata a kültéri foglalkozásnak. Magától értetődően fontos az is, hogy a rendszeres közösségi programokat megkezdjük, hiszen ennek számtalan pozitív hatása van a kutya egészséges fejlődésére (ld. Kutyasétáltatás menüpont, illetve kérdéskör). Az aktív napközit meg is kezdhetjük, amint a kölyökkutyus védőoltásai be lettek adva. Ezek ugyan rendelőnként minimálisan eltérhetnek, de jellemzően a két kombinált és egy veszettség elleni oltás megléte a feltétel, és ez 4 hónapos korig (legkésőbb) kell, hogy megtörténjen. Amint a védelem fennáll és az állatorvos szerint a kutyus közösségbe kerület, utcára is mehet, úgy örömmel fogadjuk a megbízást. Ugyanakkor fontos ezen a ponton kiemelni, hogy a behívhatóság nagyon fontos tényező a program során. Az aktív napközi során fontos, hogy nálunk legyen a kutya útlevele, de annak legalább fénymásolata, esetlegesen digitális fényképe, hiszen közterületen közlekedünk vele. Ha esetleg van kedvenc tápja és napközben eszik, úgy szívesen vesszük azt is, bár sokszor javasoljuk a program utáni evést, etetést. A kutyák szellemi és fizikai stimulációra szorulnak, hiszen számtalan viselkedési probléma, mint például a rágás, ugatás, ásás stb. az unalom, elszigeteltség és elégtelen mozgásból adódik. Bebizonyított tény, hogy a testi gyakorlat és az azzal kapcsolatos szellemi ösztönzés kedvező hatással van ezekre a problémákra. A brit NOAH (National Office of Animal Health – Országos Állategészségügyi Intézet) és számos világszínvonalú szakintézmény szerint a napi mozgás létfontosságú kutyája egészségének megőrzéséért, valamint szellemi és fizikai kiegyensúlyozottságáért. A mozgás nemcsak javítja kutyája kényelmét, de depresszió- és túlsúlyosság-megelőző, izomépítő, segítségével kutyusa mentes lesz az ízületi problémáktól, javít a viselkedési szokásokon és a szív állapotán. Aktív napközis programunk során emellett a kutyák remekül szocializálódnak és rengeteget játszanak egymással. Aktív napközis kollégáink a szolgáltatás jelleméből adódóan a rendszeres napköziztetésre vannak „beállva” – mindez azért is, mert a megbízásokból élnek meg, nem az otthonülésből, márpedig ad-hoc jellegű napközikkel nagyon nehéz lenne megtölteni egy hetet, ráadásul hétről hétre. Ezért, amikor csak tudjuk, rendszeres szolgáltatás keretében szerződünk ügyfeleinkkel. Az aktív napközi szolgáltatás alapvetően egy egésznapos program; a kollégák reggel 7 és 9 óra között szokták a kutyusokat felvenni és délután (évszaktól függően) 16 és 18 óra között hazaszállítani. Jellemzően munkanapokon nyújtjuk a szolgáltatást, mert – tapasztalataink alapján – hétvégén a gazdik szeretik (és tudják) az időt kutyájukkal eltölteni. Maga az aktív napközi útvonala, a program alatt megtett út logisztika-függő is – hiszen miért szelnék a kollégák újra át a várost, ha a reggeli felvételek utolsó pontja egészen máshová esik? Erre a célra az évek alatt Budapest külterületein mintegy 3-4 fix helyszínt választottunk ki, ahol nagy, nyitott területek biztosítják a kiadós mozgás és játék lehetőségét, ez lehet nagy rét, erdő, tisztás vagy folyó-, esetleg tópart is. Igen, az aktív kutyanapközi szolgáltatás tartalmazza a háztól házig történő szállítást. A különbség, hogy kutyanapközijeink a telephelyeinken nyújtanak szolgáltatást, ott történik a foglalkozás, így a három nagy kutyapanzió és kutyanapközi központunkban, valamint két kisebb kutyakozmetika-napközinkben azok nyitva tartása alatt. A szolgáltatás a szállítást önmagában nem tartalmazza, de természetesen az különdíj mellett kérhető. A kutyusok játszanak, mozognak, szocializálódnak, mindezt fűtött-hűtött, fedett beltéri játszóterületen, valamint játszóudvarainkon. Az aktív napközi során kollégáink furgonnal az ügyfél lakcíméről felveszik a vendégeket és kollégánként mintegy 8-10 vendéggel a város szélén, erdőben, tisztáson, réteken, nagy külterületek játszanak, mozognak, ezt követően a kollégák délután a kutyákat haza is szállítják. Ez a szolgáltatás a szállítást tartalmazza. Cégünk ügyfélnél szolgáltatást teljesítő munkatársai egységes ügyfél-dokumentációval dolgoznak. Ezek összetevői: Megrendelőlap, Kutya-Adatlap valamint Tulajdonosi Nyilatkozat. A Megrendelőlapon rögzítjük a gazdi adatait, a szolgáltatás valamennyi részletét. A Kutya-Adalapon rögzítjük a kutya általános adatait, egészségügyi adatait, háttér-információkat, viselkedésre vonatkozó információkat és a szolgáltatási célkitűzéseket. A Tulajdonosi Nyilatkozaton a gazdi nyilatkozik Általános Szerződéses Feltételeink elfogadásáról, a szolgáltatás menetéről. Ha úgy döntene, hogy aktív napközi szolgáltatást venne igénybe cégünktől, úgy elsősorban hívását (06-1-246-23-06), illetve e-mailes megkeresését várjuk (info@dogmopolite.hu). Emellett honlapunkon megtalálható szolgáltatási űrlap kitöltésével is elküldheti nekünk igényét. Legfontosabb kérdéseink mindig az alábbiak: Milyen kutyus számára? Milyen címen? Mely napokon? A szolgáltatás megkezdését követően közvetlen kapcsolatban áll majd aktív napközi kollégánkkal az esetleges változtatások, egyéb igények feldolgozása érdekében.A lemondás/módosítás hogy történik?
A fizetés hogyan történik?
Az ár hogyan változik régiónként?
Tüzelő kutya részt vehet aktív napköziben?
Történhet baleset az aktív napközi során?
Más kutyákra vagy emberre agresszív kutya részt vehet aktív napköziben?
Mi történik, ha nem vagyok otthon, hogy beengedjem az aktív napközis kollégát?
Mindig ugyanaz az ember van a kutyámmal?
Kik végzik az aktív napközit?
Hogyan tartom a kapcsolatot a napközi során a kollégával?
Egyszerre hány kutya van aktív napköziben?
Pórázon vannak a kutyusok a program során?
A kutyák végig a szabadban vannak a program során?
Mi a minimális és maximális időhossz?
Mi a minimális korhatár?
Milyen oltásokra van szükség?
Mit kell a kutyussal adni az aktív napközi során?
Milyen célt szolgál az aktív napközi szolgáltatás?
Egyszeri vagy rendszeres a szolgáltatás?
Milyen időszakban lehet aktív napközit kérni?
Hol nyújtanak aktív napközi szolgáltatást?
A szolgáltatás tartalmazza a szállítást?
Mi a különbség az aktív napközi és a Napközi között?
Milyen dokumentációt töltünk ki?
Hogyan vegyem fel a kapcsolatot a céggel aktív napközi igény esetén?