Nem ritka, hogy több hétre, több hónapra (de előfordult már olyan is, hogy több évre) fogadunk kutyákat panzióinkban. Ebben az esetben is – akárcsak a rövidebb panzióztatások esetén – családja vagyunk a kutyának családja helyett. Előfordulhat ilyen helyzet tartós külföldi tartózkodás, hosszabb távú lábadozás, illetve a legkülönbözőbb családi helyzetek miatt is. Aggodalomra semmi ok, senki sincs ezzel egyedül! Amellett, hogy egyedi, igen versenyképes ajánlatot tudunk tenni ezekre az esetekre, fontos itt is megjegyezni, hogy vendégeink bármikor látogathatók, fényképeket hetente legalább két alkalommal készítünk, a gazdikkal folyamatos kapcsolattartást biztosítunk a legkülönbözőbb platformokon keresztül. És ne aggódjanak: a kutya a gazdit mindig felismeri majd, nem kell attól tartani, hogy nem lesz majd kedve vele hazamenni. Ezen a ponton szeretnénk kiemelni elsőre nem biztos, hogy azonnal látható kedvezményeinket. Fizetni csak a teljes mértékben elégedett ügyfeleknek kell – éppen ezért csak a szolgáltatást követően fizetendő bármilyen szolgáltatásunk. Kutyapanzióinkban a fizetés lehetséges magyar forintban, euróban és USA-dollárban (utóbbiak adott napi középárfolyam mellett), készpénzben és bankkártyával. Szállítási szolgáltatás igénybevétele esetén a panzióztatás, napköziztetés összegét szállító kollégánk veszi át (készpénzes és kártyás fizetés ebben az esetben is lehetséges). Vállalati, illetve egyéb számlaigény esetén várjuk levelét az info@dogmopolite.hu e-mail címre és postafordultával küldjük a számlát pdf formátumban. Cégünk - létszám függvényében, a gazdi által előre jelezve ezen tényt - sok szeretettel várja a tüzelő kutyákat is! Minden gazdi tudja, hogy a tüzelő kutyák számtalan kellemetlenség forrása lehetnek. A kertes házban élők egyrészt amiatt aggódnak, hogy váratlan vendég érkezik kedvencéhez. A lakásban élők a higiéniai kihívásoknak kell, hogy eleget tegyenek. Séta közben pedig valamennyi gazda a túlontúl aktív kan kutyákkal való találkozást próbálja elkerülni, néha mindezt sikertelenül. Számunkra a tüzelő kutyák nem jelentenek problémát. Szeparáltan, barátságos körülmények mellett tartjuk őket. A tulajdonos mindig biztos lehet benne, hogy kutyáját eredeti állapotában kapja vissza. Kérjük, vegyék figyelembe, hogy a tüzelő kutyák után cégünk a normál panzióztatási díjhoz képest 50%-os felárat számít fel. Vendégeinknek előírjuk a külső-belső élősködők elleni védelmet, hogy véletlen se érkezzenek bolhával, kullanccsal, egyéb élősködőkkel „közösen”, így is elkerülve, hogy másba is átköltözzenek azok. Fontos hozzáfűzni, hogy még a leggondosabb keresés ellenére sem azonnal vagy mindig láthatók a kullancsok vagy a bolhák, hiszen még a legkorszerűbb védelmeket is meg tudják kerülni ezek a szívós kis jószágok. Bízzanak bennünk: szándékosan vagy hanyag magatartás miatt soha nem fogadunk bolhával vagy kullanccsal vendégeket – de tény és sajnos elkerülhetetlen, hogy párezer esetből egy alkalommal bizony ilyen kutyus kerüljön a többi közé. Akárcsak más, lappangó, nem látható behozott betegségek esetében, úgy bolhák és kullancsok is sajnos a nem szívesen látott „vendéglistát” bővíthetik. Természetesen, ahogyan embereknél is – otthon, utcán, közösségben. Sajnos a kórokozóknak panzióink pont ugyanúgy ki vannak téve, mint az emberek bármilyen közösségben, gyerekek a táborokban. A megbetegedések előfordulásának csak marginálisan van köze a higiéniához, legtöbbször egy-egy megbetegedés a kutyus megváltozott étrendje (hányás, hasmenés) miatt következhet be, illetve levegőn keresztül elkapható, általában légúti megbetegedésekről, így különösen kennelköhögésről beszélhetünk – utóbbi fontos téma, kérjük, hogy az erre a kategóriára külön létrehozott cikkünket is olvassa el. A legnagyobb probléma, hogy az esetek 99%-ában egy olyan érkező vendég áll a háttérben, akiben lappangó, de tünetet még nem okozó kórokozó található – de ennek sajnos pont úgy ki vagyunk téve, mint bárki más. Kollégáink többéves tapasztalata, több tízezer vendég sikeres panzióztatása és többszázezer vendégéjszaka ellenére is sajnos előfordulhatnak balesetek a szolgáltatás során. Az a kutya, aki nem csinál nálunk semmit, csak eszik, iszik és alszik, nem is szenvedhet semmilyen sérülést, nem történhet baleset. De ezen a ponton vegyük figyelembe, hogy a kutyák érző, gondolkodó, de sokszor ösztönlények, akik egy merően új környezetbe, új kutyák és új emberek közé kerülnek – éppen ezért a leggondosabb odafigyelés és óvintézkedések megtétele ellenére is történhet baleset – bár nagyon ritka. Ott, ahol a kutya mozog, játszik, barátokat szerez, falkát választ, egy másodperc alatt megtörténhet a balszerencse. Ha a baleset enyhe, úgy azt természetesen a helyszínen, gyorsan orvosolni tudjuk – és persze mindig értesítjük a gazdit. Súlyosabb baleset esetén, ami még ennél is ritkább, azonnali állatorvosi beavatkozást biztosítunk. Többéves fennállásunk alatt sokszor kaptunk már ezt a kérdést. A legnagyobb igyekezet és higiénia ellenére sem tud mindig olyan tiszta maradni a kutyus, mint ahogy megkaptuk. Számtalan eset állhat fenn. Gyakran sajnos előfordul, hogy eleve elhanyagolt kutyust kapunk, pl. csomós szőrrel, elhanyagolt bundával, állapotban. De még ha egy tökéletesen tiszta kutyust is kapunk, itt is felmerül a kényes egyensúly kérdése: tartsuk a kutyust bent, elzárva, vagy engedjük szabadjára játszani, tombolni, mozogni a többiekkel. Ne felejtsük el, hogy nagy kerttel rendelkezünk és néha az időjárás sem mindig a mi oldalunkon áll. Természetesen, ahogyan csak kapacitásunk engedi, a kutyusokat megfürdetve próbáljuk visszaadni, pláne amikor makacsabb esettel állunk szemben, de kérjük, ne felejtsék el, hogy a kutya játék, mozgás közben a környezetéből, másik kutyákról mindig több szennyeződést szed össze, mint az otthoni, megszokott környezetében, ahol esetleg naponta 1-2 alkalommal megy csak utcára egy rövid sétára. Állítólag a gazdi és a tenyésztő az a két személy, akit a kutya soha nem felejt el, bármennyi idő telik el az utolsó találkozás óta. Tisztelettel kérjük a gazdiktól, hogy ne aggódjanak: ha boldog a kutyus, amikor meglátja őket, az lehet azért, mert rég nem látta őket, sőt, minden bizonnyal ezért van, nem azért, mert rosszul érezte magát. Feltehetnénk a kérdést, hogy jobb lenne, ha nem örülne a gazdinak a kutya, amikor találkozik vele? – nekünk mindenképpen gyanús lenne. Olyan nagy öröm is szokott néha lenni, hogy örömpisit is „ejt” a kis vendég. Az egyik legfontosabb és leggyakrabban feltett kérdés. Sokszor kéz a kézben a „tiszta kutya” kérdésével. Mert ha a kutya semmit nem csinál, eszik, iszik és alszik, ki se megy, tiszta marad – de barátokat, élményeket, tapasztalatokat nem szerez. Ez egy kényes egyensúly, hiszen a temperamentumokat, a gazdi kéréseit és egyáltalán valamennyi paramétert figyelembe véve kell a kollégáknak úgy eljárniuk, hogy az a kutyának a legjobb legyen. Bizony mi azt részesítjük előnyben, ha a kutya mozog, játszik és vidám, kiegyensúlyozott. Ezért a lehet legtöbbet próbáljuk kitenni a többi vendég társaságának. Nade: a játék a másodperc egy törtrésze alatt átmehet egy hevesebb vitába, amit még a pár méterre vagy közvetlen közelben álló kolléga ellenére is hagyhat nyomot maga után. Ez lehet horzsolás, harapás, húzódás, ha ennél súlyosabb, természetesen azonnal életbe lép a vészforgatókönyv – bár szerencsére ez extrém ritka jelenség. Statisztikáink szerint 1000 vendégre legfeljebb 1 észlelhető vagy látható sérüléses eset jut. Ahogy írtuk: próbálunk egy ideális egyensúlyt találni, felmérni előre a temperamentumokat, a játék várható hevét, de minden próbálkozás ellenére 1-1 baleset előfordulhat. Mi ilyenkor is azt mondjuk, hogy a 999 másik esetben viszont megérte és boldoggá tette a kutyákat a közös játék és mozgás. Az egyik legfontosabb és leggyakrabban feltett kérdés. 100%-os védelem a kennelköhögés ellen nincs, hiszen akárcsak az emberi influenzánál, rendszeres jelleggel jelennek meg az új, mutált törzsek. Továbbá: a kennelköhögésnek nincs köze a higiéniához, helyfüggetlen, bárhol, ahol kutyusok előfordulnak, felbukkanhat, egy levegőben terjedő, influenzás tüneteket okozó vírus. A kombinált oltás a kennelköhögés kialakulásáért felelős kórokozók csupán egy része ellen véd (szopornyica vírus, adenovirus, egyes oltások esetén parainfluenza vírus). Ennek kibővítéseként a Parainfluenza vírus és a Bordetella brochiseptica ellen olthatók a kedves kutyavendégek. Ez történhet injekciós úton (Pneumodog, alapoltás akár 4-6 hetes korban, 2-3 hét múlva ismétlő, majd évente emlékeztető) vagy (preferált) intranazális módon (Nobivac KC, akár 3 hetes kortól, védettség 3-4 nap alatt kialakul Bordetella ellen, évente kell ismételni). Fontos ugyanakkor ismét megjegyezni, hogy a védelem ellenére, a betegség jellegéből fakadóan (ritkább kórokozók is hordozhatók lehetnek), a minimális kockázat (és maximális higiénia) ellenére a kutya kutyaközösségben megbetegedhet. A betegség sokszor magától is elmúlik, akárcsak az embereknél a megfázás. Köhögéscsillapítókkal, gyulladáscsökkentőkkel, hurutoldókkal, vitaminokkal, immunerősítő szerekkel, esetenként antibiotikummal a betegség lefolyása gyorsítható és a köhögési tünetek enyhíthetők. Az egyik legfontosabb és leggyakrabban feltett kérdés. Az esetek túlnyomó többségében (99,9%-ban) egészséges kutyát kapunk és egészséges kutyát adunk is vissza. Fontos viszont megemlíteni különböző eshetőségeket. Előfordul, hogy mi sem egészen egészséges kutyust kapunk (még ha a gazdi ezt nem is mindig fogadja vagy ismeri el) – ide értjük akár a túlsúlyt, akár az általános levertséget, befelé fordulást, idült vagy időszakos betegséget – sokszor lappangó állapotban. Egy negatív egészségügyi állapotváltozást azonnal jelezzük a gazdinak, és ő is felhatalmaz minket arra a Megrendelőlap aláírásával, hogy ilyen esetekben belátásunk szerint járjunk el a megfelelő állatorvosnál a megfelelő kezeléssel. Leggyakoribb ilyen esetek étvággyal, emésztéssel, kedélyállapottal kapcsolatos változások, de külön tárgyalnánk a következőkben a játék közbeni sérülések (ld. lent), illetve a kennelköhögés (ld. lent) témaköreit. Ezen a ponton fontos megjegyezni, hogy a maximális higiénia, gondos állattartás és legodaadóbb hozzáállás ellenére történnek megbetegedések. Az egyik legfontosabb és leggyakrabban feltett kérdés. Tudomásul kell venni, hogy a kutyus egy érző lény, és akárcsak egy ember, nem feltétlenül érzi magát azonnal jól egy új társaságban, közösségben – nem is mindig érti azonnal meg, hogy miért hagyják ott egy bizonyos helyen. Az is megtörténhet, hogy a teljes panzióztatás alatt ilyen marad a hangulat, bár rögtön hozzátennénk, a legtöbb kutyus nagyon, nagyon jól érzi magát és kiegyensúlyozottan tér haza. Ha esetenként (százból egy eset) mégis szükség lenne egy kis időre a panzióztatás után, az egészen normális. Fontos ugyanakkor kiemelni, hogy számtalan, talán a legtöbb esetben a kutya felfokozott hangulatban van, boldog, hiszen új barátokra tesz szert, rengeteget játszik és mozog és egy percet sem unatkozik. Az egyik legfontosabb és leggyakrabban feltett kérdés. A legtöbb esetben a testsúly a panzióztatás alatt nem változik. Bizonyos esetekben ugyanakkor súlyveszteség léphet fel, és rögtön ezen a ponton szeretnénk hangsúlyozni, hogy nem a tápon spórolunk (ez önmagában ugyan komoly tétel de messze eltörpül az egyéb fenntartási költségtételünk mellett). Számtalan oka lehet a súlyvesztésnek, talán a leggyakoribb, hogy a kutyus sokkal többet mozog nálunk, mint otthoni környezetében. A másik ok, hogy a kutya új környezetbe kerül, távol a gazditól, ez is önmagában már ok lehet arra, hogy rosszabb az étvágya (főleg, ha az előző tényezővel kombináljuk). Előfordulhat azonban egy lappangó betegség is, amely még érkezéskor nem volt nyilvánvaló, természetesen erről haladéktalanul értesítjük a gazdit. Lehet még probléma az új táp is – a gazdi esetleg úgy gondolja, hogy az általunk biztosított táp majd biztos elnyeri a vendég tetszését, de kiderül, hogy mégsem. Összegezve: hiába haladjuk akár meg a gazdi által javasolt tápmennyiséget, bizonyos esetekben egyszerűen megoldhatatlan, hogy az otthoni gyakorisággal, mennyiségben egyen a vendég, bármennyire is próbálkozunk vele – a legváltozatosabb módokon, ezt garantáljuk. Az egyik legfontosabb és leggyakrabban feltett kérdés. A gazdinak tudomásul kell venni, hogy a kutyák érző lények, mindig máshogy viselkednek egy számukra idegen környezetben, mint otthon, a megszokott helyükön. Erről sem a gazdi, sem az új hely nem tehet – akárcsak egy gyerek az első táboroztatás során. Azért megnyugodhatunk: a legtöbb esetben minden a legnagyobb rendben zajlik. Ugyanakkor előfordul, hogy a kutyusnak pár napra szüksége van a feloldódáshoz, beilleszkedéshez. És ahogy néhány embertársunk egy új társaságban, környezetben, mindig lesznek olyan vendégek, akik majd nem tudják ezt meglépni – még ha a kollégák mindent meg is tesznek. Ilyenkor lehet, hogy a kutyus befelé fordul, étvágytalan lesz, esetlegesen súlyveszteség lép fel, hiszen hiányolja a gazdit és az otthont; mi mindent megteszünk, hogy jól érezze magát egy ilyen vendég is. Ha egy különösen nehezen oldódó kutyus hazatérése után több napot is igényel, hogy a megszokott ritmusába visszakerüljön, az egészen normális és nem ok a pánikra. Emberekre agresszív kutyust – a kutyatartás, panzióztatás módjából fakadóan – sajnos nem áll módunkban fogadni. Szíves elnézésüket kérjük! A sokoldalú tartási lehetőségek miatt, igen, más kutyákkal nem barátkozó kutyát is örömmel fogadunk – amíg emberekkel nem agresszív és a kollégák által kezelhető a vendég. Ilyen esetben velük külön foglalkozunk, külön mozgatjuk őket és játszunk velük, valamint elkülönítve is alszanak. Kutyapanzióinkban lehetőség van a közös és az elkülönített tartásra is – nem minden kutya kellőképpen szocializált, de sok gazdi sem szeretné, ha törpeméretű kutyája ki lenne téve egy nagytestű kutya temperamentumának. Még felügyelet mellett is egy pillanat alatt megtörténhet a baj. Ezért létesítményeinkben úgy alakítottuk ki a teret, hogy a kiskutyák külön vannak tartva – itt szabadon is mozognak és alvás esetén is csak egy térd fölötti magasságig érő elkerítőt használunk, amely mögött van a kis megágyazott alvóhelyük, játékaik. A nagytestű kutyák, akik szociálisak, barátságosak egymással, felügyelet mellett nyugodtan egész nap játszhatnak egymással, de éjjel itt is preferáljuk a szétválasztott, elkerített alvást a nyugodt éjszakák érdekében. Van a harmadik kategória, amely az egymással nem barátkozó kutyusokat öleli fel, őket külön mozgatjuk és játszunk velük. Büszkék vagyunk rá, hogy létesítményeink Magyarország legjobbjai között vannak – ha nem azok. A brit PIF és az amerikai IACP előírásainak megfelelően létesítményeink dedikáltan kutyapanziók (nem átalakított (vagy nem átalakított) családi házak), fűtött-hűtött beltéri alvó- és játszóterekkel rendelkeznek, számtalan mozgás- és játéklehetőséget kínálnak (nagy kert, Szentendrén és Szigetszentmiklóson agility pálya, továbbá csúszdák, trambulinok, alagutak, szabadidős játékok, mászóvárak stb.). Lehetőségünk van a kis- közepes- és nagytestű kutyusok különválasztására, sőt, a teljes mértékű elkülönítésre is. A kutyák felügyeletét többéves kutyás tapasztalattal rendelkező, kutyákat szerető, saját kutyát évek óta tartó, lelkes állatrajongó kollégák. Legtöbbjük rendszeres résztvevője továbbképzéseknek, kutyás programoknak, korábban menhelyeken is sokan segítettek, önkénteskedtek. Legtöbbjük kutyás sportot űznek, így pl. Canicross, Dogtrailing, vagy egyéb, kutyás kirándulások szervezői, résztvevői, versenyek résztvevői, előadások és szemináriumok szervezői. Kutyapanzióink három nagy márka teljes kínálatát nyújtják: Brit Premium (az alapár tartalmazza), Acana, valamint Orijen. Ezen márkákból a juniortól a seniorig, a törpemérettől az óriásméretig, a hagyományos összetételűtől a hipoallergén verzióig mindent kínálunk. Ezeket tetszés szerint nedves táppal egészítjük ki, keverjük be. Amennyiben a vendég nem ezekhez a márkákhoz, esetleg nem a száraztáphoz van szokva, úgy örömmel vesszük, ha a kutyus kedvenc tápját is hozzák – legyen az bármi, mi szakszerűen tároljuk és készítjük az elő. A beilleszkedés nem egy egységesen zajló folyamat – bizonyos esetekben nagyon könnyű, bizonyos esetekben viszont egészen nehéz ügy. A gazdi és a szolgáltató életét, munkáját is nagyban megkönnyíti, hogy szociális a kutya, könnyen illeszkedik be. Általánosan nézve a beilleszkedés egy ember által irányított folyamat: a kutyus mellett figyelmesen nézzük, hogy hogyan reagál ő a többiekre, illetve a többiek ő rá. Lassan, fokozatosan illesztjük be a társaságba, elhárítva az esetlegesen felmerülő, apró agressziókat. Addig kísérjük figyelemmel, ameddig ki nem jelenthető, hogy magabiztosan mozog a többi vendég társaságában. A szocializáció a kutyus más kutyákkal való együttélését, kutyatársaságba való sikeres beilleszkedését jelenti – nem csak rövid, de sokkal inkább hosszú távon. A szocializációt már fiatal korban, 4-5 hónapos korban célszerű megkezdeni, hogy a kutya későbbi élete során ne legyen probléma, ha egy másik kutyával szembe találja magát – legyen az az utcán, futtatóban, panzióban, napköziben, bárhol. A szocializáció kutyapanzió és kutyanapközi szolgáltatásunk szerves része, hiszen – hacsak kifejezetten kérik a külön tartást – a kutyusok nálunk közösségbe kerülnek, és persze számtalan barátot is szereznek így. Természetesen. Kollégáink az idült, vagy időszakos betegségekről gondosan konzultálnak a gazdikkal, a tartási utasításokat pedig részletesen feljegyezzük a megrendelési dokumentációban. Kollégáink természetesen bármikor elérhetők a gazdi távolléte során érdeklődés céljából. Emellett fontos hangsúlyozni, hogy valamennyi kutyapanziónk szerződéses viszonyban áll állatorvosi partnerrel, így hívásra sürgősségi ellátást is tudunk biztosítani, valamint házon belüli szállítási kapacitással is rendelkezünk az esetleges vészhelyzetek kezelésére. Kutyapanzióink, kutyanapközijeink nyitva tartásuk alatt bármikor látogathatók, bár fenntartjuk magunknak annak a lehetőségét, hogy javasoljunk látogatási időszakokat, hiszen a napi rutinból, programból adódóan vannak erre alkalmasabb és kevésbé alkalmasabb időszakok is – mindezt szem előtt tartva a lágotatásoknak semmi akadálya, azzal a megjegyzéssel, hogy előfordul, hogy ha egy kutyus már beilleszkedett hozzánk és jól érzi magát, akkor egy családtag látogatása ebből kizökkentheti és – rosszabb esetben – előröl kezdődik a megszokási, beszoktatási fázis. A legfontosabb, hogy a kutyusokat fajtájuknak, koruknak, temperamentumuknak megfelelően kezeljük – ebből adódóan komoly eltérések vannak, ami a napi rutint, programokat illeti – és itt vannak akkor még a különböző évszakok is. Kora reggel a nap mindig egy nagy játékkal kezdődik kint, ilyenkor a kollégák szorgosan feltakarítják az éjszaka esetlegesen keletkezett baleseteket, és a kutyusok bőséges mozgást kapnak az udvaron – tavasztól őszig a ki- bejárás gyakorlatilag folyamatosan biztosított. Az reggeli étkezések, speciális utasítások teljesítése után jön egy kis csendes pihenő, majd a második nagy játékkör – és újabb (folyamatos) takarítás. Ezt követően uzsonna, esetenként vacsora, kis pihenő majd az esti nagy játék. A feladatok, amelyeket ilyenkor a kollégák teljesítenek, egészen sokoldalúak – hangsúllyal a higiénián és a kutyusok lemozgatásán, játékán. Ezeket természetesen kiegészíti az új vendégek „bemutatása”, azaz beillesztése a csapatba, a folyamatos felügyelet, valamint egyéb adminisztratív feladatok ellátása. Különbségéből adódóan a panziót vendégeink legtöbbször költözéskor, többnapos elfoglaltság, utazás, munkából adódó külföldi elfoglaltság, vagy akár tartós külföldi tartózkodás esetén veszik igénybe, ha nincs a baráti, családi körben olyan személy, aki a felvigyázást elvállalná – ilyen esetekben vagyunk család a család helyett. A kutyanapközit nem csak időbeli elfoglaltság miatt választják – bár ez a leggyakoribb eset: ilyen a munka miatti távollét, egyéb napközben elfoglaltság. Ugyanakkor egyre több vendég azzal a szándékkal érkezik, hogy a kutyusa játsszon, le legyen kötve, barátokat szerezzen, bandázzon, mozogjon, le legyen fárasztva, szocializálódjon (különösképpen a fiatal kutyusok esetén ajánlott) – egyszóval, hogy jól érezze magát napközben. Bár egy és ugyanaz a létesítmény, a kutyapanzió és a kutyanapközi közötti különbség az időtáv: míg a panzió legalább egy eltöltött vendégéjszakát jelent, úgy a kutyanapközi napközbeni foglalkozásra szól. Kutyapanziót igénybe lehet venni egy éjszakára, vagy akár több hónapra egyhuzamban, napközinket is egy napra, vagy rendszeres jelleggel, akár a hét valamennyi napján is, éveken keresztül. A különbség, hogy kutyanapközijeink a telephelyeinken nyújtanak szolgáltatást, ott történik a foglalkozás, így a három nagy kutyapanzió és kutyanapközi központunkban, valamint két kisebb kutyakozmetika-napközinkben azok nyitva tartása alatt. A szolgáltatás a szállítást önmagában nem tartalmazza, de természetesen az különdíj mellett kérhető. A kutyusok játszanak, mozognak, szocializálódnak, mindezt fűtött-hűtött, fedett beltéri játszóterületen, valamint játszóudvarainkon. Cégünk jelenleg három nagy kutyapanzió-kutyanapközi központot, valamint két kozmetika-napközit (és további két kozmetikát) üzemeltet. A három kutyapanzió (380, 420 valamint 800 négyzetméter méretűek 900, 2400, valamint 4200 négyzetméteres udvarral) az alábbiak: Kutyapanzióink elsősorban telefonon érhetők el, első körben minden esetben itt érdemes érdeklődni, hiszen a kollégák, akik a felvigyázást végzik, tudnak a legpontosabban tájékoztatást adni: Igen, Budapesten és az elővárosokra kiterjedően nyújtunk szállítást, akár szolgáltatáshoz (kutyapanzió, kutyanapközi, kutyakozmetika) kötve, akár önálló jelleggel. Kutyapanzióinkba és kutyanapközijeinkbe a szállítás díja változó, az alábbiak szerint: budai lakcím <> budai panziónk: 3500 Ft irányonként, pesti lakcím <> budai panziónk: 4500 Ft irányonként. Budapesti lakcím <> szentendrei és szigetszentmiklósi panziónk: 4500 Ft irányonként, elővárosi lakcím <> valamennyi panziónk: 4500-5500 Ft, illetve kb. 25 km. felett km-díjköteles (egyeztetés tárgya). Cégünk kutyapanziói és kutyanapközijei egy egységes ügyfél-dokumentációval dolgoznak. Ezek összetevői: Megrendelőlap, Kutya-Adatlap valamint Tulajdonosi Nyilatkozat. A Megrendelőlapon rögzítjük a gazdi adatait, a szolgáltatás valamennyi részletét. A Kutya-Adalapon rögzítjük a kutya általános adatait, egészségügyi adatait, háttér-információkat, viselkedésre vonatkozó információkat és a szolgáltatási célkitűzéseket. A Tulajdonosi Nyilatkozaton a gazdi nyilatkozik Általános Szerződéses Feltételeink elfogadásáról, a szolgáltatás menetéről. A kölyökkutyus védőoltásai mindenképpen legyenek beadatva, ezek ugyan rendelőnként minimálisan eltérhetnek, de jellemzően a két kombinált és egy veszettség elleni oltás megléte a feltétel, és ez 4 hónapos korig (legkésőbb) kell, hogy megtörténjen. Amint a védelem fennáll és az állatorvos szerint a kutyus közösségbe kerület, úgy örömmel fogadjuk a kis vendéget. A törvényileg előírt veszettség elleni védelmet kutyapanzióinkban és -napközijeinkben mi is előírjuk, a kombinált oltást pedig mindenképpen javasoljuk elvégeztetni – így áll módunkban fogadni a kis kedvenceket. Szintén javasoljuk az orrba cseppentős, kennelköhögés elleni védőoltás beadatását is (ld. „Mi a tudnivaló a kennelköhögésről?” kérdéskört lejjebb). Mindenképpen kérjük – kötelező jelleggel – a kutyus(ok) oltási könyvét (egyéb esetben útlevelét) magukkal hozni. Ezek igazolják a szükséges oltások meglétét, illetve egyéb, fontos adatot a számunkra, és segítséget nyújtanak a dokumentáció kitöltése során. Örömmel vesszük, ha a kutyus a megszokott nyakörv és pórázzal érkezik, ezeket természetesen – úgy, mint valamennyi egyéb tartozékot – gondosan őrizzük és távozáskor visszaszolgáltatjuk. Ha a kutyusnak saját, megszokott tápja van, amely eltér a Brit Premium, az Acana vagy az Orijen márkáktól, és ezek utóbbiak nem megfelelőek, úgy a tápot is kérjük szépen hozni a vendéggel, amit természetesen szakszerűen tárolunk (hűtünk, esetleg fagyasztunk), és csak a vendég kapja meg. Sokszor vendégek szállítóboxban, párnával, ággyal érkeznek, ezeket a panzióztatás során kérésre rendelkezésre bocsátjuk, de ággyal, pokróccal, játékokkal rendelkezünk. Fontos itt is megjegyezni, hogy idegen környezetben a kutyus akár saját, otthonról hozott tartozékaiban is kárt tehet. Saját játékot, egyéb kedvenc tárgyat szívesen fogadunk, de előfordulhat, hogy – hacsak kifejezett ellentétes kérés a gazditól nem érkezik – a közös játékban ezt mások is használják, esetleg ezáltal megrongálják majd. Amennyiben a vendég bármilyen egyéb ellátásra szorul (így különösképpen gyógyszeres vagy egyéb kezelés), úgy természetesen azt is kérjük magukkal hozni. Három kutyapanziónk és kutyanapközink nyitva tartása munkanapokon reggel 7:00 órától este 20 óráig, hétvégéken, ünnepnapokon reggel 8:00 órától este 20 óráig tart. A nyitva tartáson túlmutatóan – természetesen – kutyapanzióinkban 0-24 órás jelenlét biztosított. Cégünk központi telefonos elérhetősége a 06-1-246-23-06, közpointi e-mail elérhetősége az info@dogmopolite.hu. Mi történik, ha hosszútávú panzióztatásról van szó?
Milyen kedvezményekre vagyok jogosult?
Kutyapanzió: az első kutyus fölött valamennyi további vendég (egy gazditól) kedvezményes díjszabás mellett van elszámolva (6800 Ft helyett 5400 Ft minden további kutyus az első után).
Kutyanapközi: az első kutyus fölött valamennyi további vendég (egy gazditól) kedvezményes díjszabás mellett van elszámolva (5500 Ft helyett 4000 Ft minden további kutyus az első után).
Kutyapanzió időtartama: 2 hét után 10%, 1 hónap után 15% kedvezményre jogosultak a gazdik.
Kutyanapközi rendszeressége: heti minimum 4 alkalom igénybevétele esetén 500 Ft biztosítunk alkalmanként.A fizetés hogyan történik?
Hozhatok tüzelő kutyát?
Külső-belső élősködőkről mit kell tudnom?
Történhet egyéb megbetegedés a panzióztatás vagy napközi során?
Történhet baleset a panzióztatás vagy napközi során?
Esetenként miért lehet piszkosabb a kutya, amikor megkapom?
Miért örül annyira a kutyus, amikor meglát? Talán rosszul érezte magát?
Mi a tudnivaló a sérülésekről?
Mi a tudnivaló a kennelköhögésről?
Hogyan változhat az egészségügyi állapot?
Hogyan változhat a hangulat?
Hogyan változhat a testsúly?
Mi történik új közösségben a kutyusokkal?
Hozhatok emberekre agresszív vendéget?
Hozhatok más kutyákra agresszív vendéget?
Milyen módon történik a közös/elkülönített tartás?
Milyen létesítményekben történik a felügyelet?
Kik felügyelik a kutyákat?
Mit esznek a vendégek?
Hogyan történik a beilleszkedés?
Mi az a szocializáció?
Idült betegséggel élő vendéget is fogadnak?
Lehet látogatni a kutyusokat?
Mi a napi program?
Milyen célt szolgál a panzió, milyet a napközi?
Mi a különbség a Kutyapanzió és a Kutyanapközi között?
Mi a különbség a Kutyanapközi és az Aktív Kutyanapközi között?
Az aktív napközi során kollégáink furgonnal az ügyfél lakcíméről felveszik a vendégeket és kollégánként mintegy 8-10 vendéggel a város szélén, erdőben, tisztáson, réteken, nagy külterületek játszanak, mozognak, ezt követően a kollégák délután a kutyákat haza is szállítják. Ez a szolgáltatás a szállítást tartalmazza.Hol működnek Dogmopolite panziók és napközik?
Kutyapanzió és Kutyanapközi Buda, 1116 Budapest, Mesterházi u. 6-8,
Kutyapanzió és Kutyanapközi Szentendre: 2000 Szentendre, Rózsa u. 16.,
Kutyapanzió és Kutyanapközi Szigetszentmiklós: 2310 Szigetszentmiklós, Gyári út 47.
A két kis napközi egység óbudai kutyakozmetika-napközink: 1036 Budapest, Lajos u. 63, valamint a 6. kerületi kutyakozmetika-napközink: 1064 Budapest, Rózsa u. 94/B.Hogyan tarthatom a kapcsolatot a távollét alatt?
szentendrei kutyapanziónk: 06-20-311-50-75,
budai kutyapanziónk: 06-20-331-19-25,
szigetszentmiklósi kutyapanziónk: 06-20-311-56-32,
céges központi elérhetőségünk: 06-1-246-23-06.
Természetesen e-mailen is bármikor lehet érdeklődni, honlapunk chat (csevegő) funkcióján keresztül, valamint Facebook oldalainkon:
központi FB oldalunk:
www.facebook.com/Dogmopolite,
szentendrei kutyapanziónk FB oldala: www.facebook.com/DogmopoliteKutyapanzioSzentendre,
budai kutyapanziónk FB oldala: https://www.facebook.com/DogmopoliteKutyapanzioBuda,
szigetszentmiklósi kutyapanziónk FB oldala: www.facebook.com/DogmopoliteKutyapanzioSzigetszentmiklos.
Ugyanezen oldalakon töltjük fel rendszeres jelleggel a kutyapanziós életképeket is, rendszeres jelleggel.Szállítanak kutyusokat a létesítményekbe/-ből? Mi a díja?
Milyen dokumentációt töltünk ki?
Mi a minimális korhatár?
Milyen oltásokra van szükség?
Mit hozzak magammal a panzióba?
Mik a nyitva tartások?
Kozmetikáinkkal egybekötött kutyanapközijeink nyitva tartása hétköznapokon reggel 9:00 órától este 19 óráig tart, szombaton reggel 9:00 órától délután 15:00 óráig.Hogyan vegyem fel a kapcsolatot a kutyapanziókkal, kutyanapközikkel?
Kutyapanzióink és kutyanapközijeink az alábbi mobiltelefonos elérhetőségeken közvetlen elérhetők:
Kutyapanzió és Kutyanapközi Szentendre: 06-20-311-50-75,
Kutyapanzió és Kutyanapközi Buda: 06-20-331-19-25,
Kutyapanzió és Kutyanapközi Szigetszentmiklós: 06-20-311-56-32.
Két kozmetikánk is üzemel napköziként, ezek Óbudán és a belvárosban (6. kerület) találhatók.
Óbudai kozmetika-napközink elérhetősége: 06-1-426-00-70,
6. kerületi kozmetika-napközink elérhetősége pedig 06-1-720-52-81.
Utóbbiak a szalonok vonalas elérhetőségei, emellett minden egyes kozmetikus kollégának saját mobilos elérhetősége van, ezek a Kapcsolat menüpontban, illetve honlapunk legalján láthatók. Esetenként javasoljuk ezek használatát, mert ha a szárítóberendezések működésben vannak, akkor nem azonnal hallják a kollégák a csengetést.
A fentiek mellett honlapunkon a csevegő (chat) funkcióval, illetve az űrlapok segítségével is felveheti a kapcsolatot, kérhet ajánlatot, illetve ezeken be is jelentkezhet szolgáltatásra.